Klachten

 

 

Samen werken aan verbetering

Bij Molenberg willen we graag dat je tevreden bent over onze hulp en je gehoord voelt. Soms loopt iets niet zoals je had verwacht. Dat kan klein zijn en snel opgelost worden, of groter en ingewikkelder.

Door het met ons te delen, kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

Wat te doen bij ontevredenheid?

Een persoonlijk gesprek kan al veel uitklaren. Je kan altijd eerst praten met de medewerker die jou of je kind begeleidt of zijn of haar leidinggevende. Vaak kunnen we samen snel een oplossing vinden.

Nog niet tevreden?

Komen we er samen niet uit? Je bent ernstig ontevreden of eerdere oplossingen hebben niet geholpen. Je wil dat we de situatie officieel onderzoeken en opvolgen. Dan kan je een officiële klacht indienen. We volgen dan een vaste procedure en je krijgt een schriftelijk antwoord.

Je kan klacht indienen op verschillende manieren:

Je mag kiezen of je de klacht met je naam of anoniem indient. We behandelen alle klachten serieus. Wanneer je kiest om de klacht anoniem in te dienen is het minder gemakkelijk om voor jou persoonlijk een oplossing te zoeken. Wel nemen we de klacht mee als kans om hieruit te leren en onszelf te verbeteren.

Hoe verloopt het proces?

  • We zorgen ervoor dat degene die de klacht behandelt, niet rechtstreeks betrokken is op jouw gezin. We willen dat een klacht neutraal en objectief behandeld wordt.
  • Binnen 5 werkdagen nadat de verantwoordelijke de klacht ontvangen heeft, krijg je een eerste antwoord met wie en wanneer we deze klacht grondig zullen bespreken.
  • We zoeken een passende oplossing en houden je op de hoogte. Binnen 10 werkdagen ronden we dit onderzoek af.
  • Binnen 5 werkdagen na deze afronding, bespreken we met jou welke stappen we ondernemen.
  • Een maand na het afronden van de klacht, nemen we contact met je op om te bespreken wat je van de oplossing vindt. Zo blijven we samen werken aan verbetering.

 

Externe dienst

Als je liever met een externe partij praat of als je je niet prettig voelt bij de interne procedure, kan je terecht bij een externe dienst zoals

Opgroeipunt van Agentschap Opgroeien

https://www.opgroeien.be/opgroeipunt

Tel.: 078 170 000 (werkdagen van 8 – 20 uur)
Opgroeipunt Contactformulier

Klachtenlijn Kinderrechtencommissariaat

https://www.kinderrechten.be/

Tel.: 0800 20 808

klachten@kinderrechten.be

Vragen?

Heb je vragen of wil je graag hulp bij het indienen van een klacht? Je kan altijd contact opnemen met ons via

Iemand van de directie zal je dan verder helpen.

We vinden het belangrijk om je mening te horen en we zijn steeds bereid om te kijken hoe we je kunnen helpen en wat we als organisatie hieruit kunnen leren.